Tänapäeval on rehviturul lai valik rehve erinevateks rakendusteks, sealhulgas vaiksed ja mugavad ökorehvid, vastupidavad touringrehvid, suure haardumisega sportrehvid ja uus segment – spetsiaalselt elektriautodele mõeldud rehvid, mida tähistatakse EV tähisega. Valikuvõimaluste hulka kuuluvad tugevdatud külgseinaga rehvid – runflat, mis võimaldavad sõita tühja rehviga ja veljekaitsega servaga rehvid. Veljekaitsega rehvide puhul on rehviseinal tugevdatud servad, mis ulatuvad üle velje, et kaitsta velge vigastuste eest. Mõnedel rehvidel on ka vahtkumm turvisemustri all, et vähendada müra autos, iseparanev geel-sisu ja mitmesugused muud uuendused turvises ja konstruktsioonis. Elektrisõidukite jaoks kohandatud rehvitüüp on siiski eelkõige valmistatud selleks, et kohandada seda suure koormuse korral paremate omaduste saavutamiseks võrreldes sama suurusega tavapäraste rehvidega. Selles jaotises vaadeldakse lähemalt spetsiaalselt tavapäraste, hübriid- ja elektrisõidukite jaoks mõeldud rehvide jõudluse erinevusi ja sarnasusi. Spetsiaalselt elektrisõidukite jaoks mõeldud rehvid on rehviseinal märgistatud EV (Electric Vehicle) või sarnase sümboliga. Eestis ei ole EV-märgisega rehvide kasutamist elektrisõidukitel reguleeritud, kuid nii rehvi- kui ka autotootjad soovitavad neid kasutada.

EV rehvid
Sõltuvalt elektrisõiduki tüübist, kasutusest, jõudlusest ja juhi eelistustest soovitatakse paigaldada kõikidele elektrisõidukitele spetsiaalsed rehvid optimaalse jõudluse ja vastupidavuse tagamiseks. Kuna elektrisõidukid on vaiksemad, raskemad ja suure jõudlusega, peaksid EV-märgisega rehvid olema müra summutava tugevama karkassi ning turvisega, müra summutava turvisesegu ning mustriga. Kindlasti ka tugevdatud külgsein, mis paremat juhitavust pakub kui võrrelda neid samas suuruses tavasõiduki rehvidega. Natuke erinev on ka rehvisegu, et tagada parim rehvi sooritus kogu kasutusaja kestel.
Peamised erinevused elektrilise ja sisepõlemismootoriga sõiduki vahel:
- Suurem väändemoment – Elektriautode mootorieffektiivsuse tõttu peavad rehvid taluma suuremat kiirendust, pidurdust ja haakuvust.
- Suurem kaal – Elektriautod kaaluvad kuni 30% enam kui samas suuruseklassis olevad sisepõlemismootoriga sõidukid.
Rehvi veeretakistus
Veeretakistus on elektrisõidukite effektiivsuse puhul väga tähtis faktor.
EV rehvid on konstrueeritud veeretakistuse vähendamiseks, aidates seeläbi ka sõiduulatust parandada. Madalam veeretakistus vähendab sõiduki liikumiseks vajalikku energiat, parandades sellega ka üldist energiatõhusust. Teatud EV-rehvide puhul on näha ebasümmetrilist mustriplokkide jaotust, et rehv säiliks sõitmisel võimalikult ümarana. Samuti on mõnel mudelil mustriplokkide järjestust optimeeritud madalama helimüra saavutamiseks.
Elektriautodel kasutatavate rehvide kaalujaotus
Rehvitootjatel on väga oluline konkurentsis püsimiseks kaasas käia EV sõidukite segmendis olevate trendide ja kriteeriumitega.
EV rehvid: Elektrisõidukitel on tavaliselt rasketest akudest ja mootorist pärinev massijaotus, mis erineb sageli traditsioonilistest sisepõlemismootoriga sõidukitest, mille raskuskese asub enamasti auto esiosas.
Spetsiaalsed elektriautode rehvid on loodud elektriautode ainulaadse kaalujaotusega toimetulemiseks – suurenenud jõudu peavad taluma rehvid kiirendades, kurvilistedel teedel ja mootoripidurdusel, mis ka akut aitaks laadida.
Tavasõiduki rehvid on loodud sisepõlemismootoriga sõidukite kaalujaotusomadusi silmas pidades, kus sõiduki raskuskese asub peamiselt sõiduki esisillas.
EV rehvi tootmine
Põhilise erinevusena on EV rehvid tugevama karkassi, konstruktsiooni ja turviseseguga. Tugevdatud on kogu rehvi konstruktsioon, turvisesegu, sageli lisatakse ka muid optimeeritud lahendusi vaikse, mugava ja ohutu sõidu tagamiseks. Elektrisõidukite omaduste tõttu tuleb arvestada ka mitmete erinevustega, mis puudutavad tootmist ja saadavust.
Tavasõiduki rehve toodetakse enamasti neile sobivais kaalu- ja jõudlusnäitajate vahemikes.
Vaikne veeremine
Sisepõlemismootoriga sõiduautosse kostuvast sõidumürast moodustub kuni 50% mootor, elektrisõidukil aga keskmiselt 15%, seega on elektrisõidukite rehvid loodud tagama vähendatud välimüra.
EV-tähisega rehvid aitavad kaasa teelt pärineva müra ja vibratsiooni summutamisele. Enamik elektrisõidukite rehvid on loodud pakkuma vaikset ja mugavamat sõitu.
Jõudlusnäitajad
Elektrisõidukitel on väga suur väändemoment ja kiirendus, eriti jõudlusele orienteeritud elektrisõidukite puhul. Selliste sõidukite spetsiaalsed rehvid on konstrueeritud nii, et need vastaksid tugeva kiirendamise ja pidurdamise erinõuetele. Samuti on elektrisõiduki rehvide segu ühtlasema jäikusega, et tagada lai haakepind ka suurtel kiirustel sõites.
Regeneratiivne pidurdamine
EV rehvid: Elektrisõidukid kasutavad pidurdamise ajal energia taastamiseks regeneratiivpidurdussüsteeme. Elektrisõidukite rehvidel võib tekkida vajadus täita regeneratiivpidurduse spetsiifilisi nõudeid, mis mõjutavad rehvide ühtlast kulumist.
Standardsed autorehvid: traditsioonilistel sisepõlemismootoritega autodel ei ole tavaliselt regeneratiivpidurdussüsteeme, seega ei võeta seda tavaliste autorehvide puhul arvesse.
Rehvitüübi alternatiivid EV-rehvile
EV-tähise järel on soovituslik alternatiiv kasutada elektriautol XL-tähisega rehve. Sõites kõrge võimsusega elektrisõidukiga, mis on varustatud lihtsa tavasõiduki rehviga, kipub tavarehvide konstruktsioon oluliselt kiiremini kuluma. Sportrehvi kasutades tuleb arvestada kiirema kulumisega ja mõnevõrra jäigema sõidukogemusega, kuid see eest parema haarduvusega nõudlikes tingimustes.
Tavarehv elektrisõidukil
Valides rehve elektrisõidukile tuleb lähtuda peale sobiva suuruse ka koormusindeksile. Kasutades tavasõiduki rehve elektriautol kipuvad tavarehvid elektriauto kuni 30% suurema kaalu ja väändemomendi tõttu ka tavapärasest kiiremini kuluma – seda nii hübriid kui täiselektrilistel sõidukitel. EV- rehvid pakuvad aga paremat pidamist ekstreemsetes tingimustes koos ühtlasema rehvi kulumisega selle eluea vältel.
NB: Rehvide ühtlane kulumine eeldab ka õige rehvitüübi valimist, rataste perioodilist balanseerimist (suuremate läbisõitude korral ka mitu korda hooajal) ja nende omavahelist roteerimist, rehvirõhkude soovituslikku kontrolli ning pea ühe olulisema osana mitte agresiivseid sõiduvõtteid. Väga tihti põhjustab rehvide ebaühtlast kulumist ka valed sillaseaded. Selle vältimiseks on soovituslik teha sillastendi 1x aastas. Olulist rolli mängib ka rehvide hoiustamine hooajavälisel ajal.

Kokkuvõtteks on igal sõidukiomanikul endal vastutus valida enda sõidukile sobivad rehvid, mis vastaksid konkreetse sõidukitüübi, juhi vajaduste, sõiduki omaduste ning jõudlusnäitega. Nii hübriid kui täiselektriliste sõiduki rehvid omavad paremat sõidukogemust, rehvide pikaajalisust, turvalisust ja mugavust, kui kasutatakse spetsiaalseid EV-rehve. Spetsiaalsed elektrisõidukite rehvid on loodud optimaalse energiatõhususe, kaalujaotuse ja regeneratiivpidurduse nõuetel valmistatud konkreetsete disainikaalutustega.
Kasulikku lugemist Michelini lehelt https://www.michelinman.com/auto/auto-tips-and-advice/electric-mobility-guide/understanding-ev-tires